Poznaj Najważniejsze Czynniki Odżywcze To W Rybach

Prasówki

Poznaj Najważniejsze Czynniki Odżywcze Te W Rybach Świeże ryby – szczególnie te tłuste i morskie (łosoś, śledź, makrela), ale także hodowlane (pstrąg, karp) – obfitują w witaminy, mikroelementy też inne czynniki odżywcze. Jakie z nich jeść i dlaczego? Poznaj powody, dla jakich warto urozmaicić jadłospis, stosując do niego ryby morskie i słodkowodne.

Poznaj Najważniejsze Czynniki Odżywcze Te W Rybach

Spożycie ryb w Polsce – mimo jeszcze wyższej otwartości na kolejne smaki, a dodatkowo będącej świadomości zdrowego odżywiania – jest wciąż małe. Przeciętny Polak kosztuje ok. 13 kg ryb rocznie, podczas gdy Japończyk blisko pięć razy więcej. Dietetycy zalecają, by jeść ryby nawet 2-3 razy w tygodniu – ze powodu na ich wartość zdrową i prozdrowotną. Jakie składniki można zlokalizować w rybach?

Kwasy omega-3
W rybach morskich ważne są m.in. nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3. Życie tych ruchów na organizm dobry jest nie do przecenienia: zacząwszy od dobrego pomysłu na wspieranie rozwoju układu nerwowego, poprzez łagodzenie stanów zapalnych, przeciwdziałanie miażdżycy i zakrzepom, aż po regulowanie poziomu cholesterolu i trójglicerydów we natury. Coraz częściej godzi się kwasy omega-3 z życiem antydepresyjnym, i nawet z profilaktyką nowotworów.

Mikro- i makroelementy
W rybach znajdziemy m.in.:

fosfor (bierze udział w ciągach regeneracyjnych),
selen (ma życie antyoksydacyjne i zapobiega komórki przed działaniem wolnych rodników),
jod (wspomaga prawidłowe działanie tarczycy),
fluor (myśli o stan kośćca i wzmacnia zęby).
Więcej w mięsie ryb ważne są witaminy: A, E i C. Ma ono też wartościowe źródło witaminy D, jaka stanowi wyjątkowo obowiązująca w mieszkaniu homeostazy organizmu, pamięta o jego siłę oraz osiąga związek z prawidłową czynnością układu hormonalnego.

Potrzebne białka i aminokwasy
Mięso ryb cechuje się wysoką zawartością białka i lizyny, cysteiny i metioniny, czyli aminokwasów niezbędnych ludzkiemu organizmowi, i przez niego niewytwarzanych. Cechują się wysoką strawnością oraz są przyswajane w blisko 90%. Tworzy toż miły nacisk na cały stan odżywienia organizmu – i przy tym decyduje budowę mięśni, produkcję kolagenu, poprawia koncentrację.

zobacz również Poznaj najważniejsze składniki odżywcze obecne w rybach

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments