Nowoczesna reklama w wyszukiwarkach, czyli kampanie DSA

Nowoczesna reklama w wyszukiwarkach, czyli kampanie DSA

Warto przeczytać

Reklama w wyszukiwarkach stanowi nieodłączny element poszukiwań w Internecie. Pojawia się w odpowiedzi na zapytania, jakie użytkownik zadaje. Jedną z popularnych form promowania się są reklamy dynamiczne (Dynamic Search Ads). Specjaliści polecają je zwłaszcza tym reklamodawcom, którzy mają rozbudowaną witrynę i duży asortyment produktów.

Czym jest reklama dynamiczna

Standardowa reklama w wyszukiwarkach, jaką można trafić w sieci, potrzebuje stworzenia listy słów kluczowych. Tymczasem reklamy dynamiczne pojawiają się automatycznie, na podstawie zaindeksowanych treści witryny internetowej. Każdy, kto tworzył kampanię dla bardziej rozbudowanych stron internetowych wie, jak ciężko jest wymyślić listę słów, która będzie odpowiadać na zapytania użytkowników. Kreatywność internautów jest nieograniczona, trudno za nią nadążyć nawet specjalistom, znającym sieć. Zamiast skupiać się na słowach ogólnych, lepiej postawić na te, które dotyczą tzw. długiego ogona. Zwłaszcza że najpopularniejsza wyszukiwarka, czyli Google, daje możliwość uruchomienia reklam dynamicznych. Nie trzeba do nich tworzyć skomplikowanych strategii, ponieważ w prosty sposób jest się przekierowanym do konkretnych treści.

Szybciej i celniej

Kampanie DSA tworzy się znacznie szybciej niż tradycyjne kampanie AdWords. Przy płatnych reklamach tekstowych ręcznie wpisuje się nagłówek, ścieżkę oraz tekst reklamy. Ten ostatni ma zwykle od 80 do 160 znaków. Przed publikacją reklama w wyszukiwarkach musi być jeszcze zaakceptowana przez Google. W dynamicznej reklamie strona docelowa, nagłówek oraz wyświetlany adres automatycznie generuje samo Google. Teksty są tworzone na podstawie konkretnych fraz, które wpisuje użytkownik. Na takie rozwiązania powinny się decydować te osoby, które potrzebują rozbudowanej promocji. W ich przypadku reklama w wyszukiwarkach obejmowałaby kilka grup reklam, poświęconych wielu produktom oraz różnych słów kluczowych. Prostsza formuła nie oznacza mniejszego zaangażowania specjalistów w tworzenie reklamy. Sporo czasu wymaga jej optymalizowanie.

Reklama w wyszukiwarkach, kiedy się opłaca

Nowoczesny sposób reklamowania nie dotyczy tylko firm o szerokim asortymencie. Warto z niego korzystać także w przypadku, gdy na stronie często zmienia się informacje lub publikuje wiele nowości. Dynamiczna reklama oznacza ten komfort, że nie ma potrzeby martwienia się o aktualizację reklam oraz słów kluczowych. Google sam sprawdzi stronę, jak również pobierze aktualne informacje. Jeśli tylko strona internetowa zawiera treści, jakie mogą się pojawić w zapytaniach użytkowników, wyszukiwarka wygeneruje odpowiedni nagłówek. Zmiana reklam na dynamiczne jest zauważalna przez samych internautów. Wielu z nich nie chciało oglądać dużych reklam graficznych, które zasłaniają większość strony. Sporo użytkowników nie widziało ich wcale – prawie 40 proc. Polaków używa narzędzi do blokowania reklam. Tradycyjna reklama staje się więc coraz mniej opłacalna.

Dynamiczny nagłówek i strona docelowa to spójność pomiędzy potrzebą użytkownika a zawartością witryny. Warto pamiętać, że skuteczność dynamicznych reklam jest uzależniona od budowy witryny internetowej. Treści, jakie zawiera, muszą być klarowne i zrozumiałe dla wyszukiwarki.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o