Posiadasz swój biznes który planujesz rozwinąć i być łatwiej dostępny dla potencjalnego klienta? Zapewne wiesz, że pierwsze co potrzebujesz, to założyć własną stronę internetową, która Ci to w dużym stopni ułatwi, ale nie wiesz jakich kosztów się możesz spodziewać? Internet pokazuje szerokie widełki finansowe, które zależne są głównie od doświadczenia wykonawcy, ale rzutują na funkcjonalność tej strony. Co więc należy wcześniej wiedzieć aby nie pozostać na przegranej pozycji i nie dać się oszukać?
Spis Treści
Od czego zależy koszt strony internetowej?
Czynników wpływających na cenę strony internetowej może być wiele. Ciężko określić taką cenę bez konkretnych założeń. Wersja bazowa kosztować może stosunkowo niewiele, jednak gdy zaczniemy dodawać kolejne opcje, dodatki i ułatwienia, cena może kilkakrotnie wzrosnąć. Sam wygląd strony www która na pozór wydaje się atrakcyjna, ale czas jej tworzenia był krótki, nie będzie wykazywał zbyt dużej funkcjonalności, ponieważ najważniejsze jest to, co widać od strony roboczej i jak ona w końcowym efekcie funkcjonuje.
W celu określenia wstępnego przedziału cenowego, należy się zastanowić nad jej celem. Czy strona ta ma pełnić funkcję wizytówkową Twojej firmy i tylko zawierać najważniejsze dane firmy, tym jakie oferuje usługi i produkty, czy powinna posiadać więcej funkcjonalnych aspektów i wpasowywać się w aktualne trendy graficzne jak i być przyjazna dla chętnie używanej wyszukiwarki Google?
Rodzaje stron internetowych
Rodzajów stron może być wiele, poniżej główne rodzaje i ogólny zakres cen (Netto).
- Strona wizytówka która nie jest zbyt skomplikowana i zawiera głównie informacje potrzebne do osobistego skontaktowania się z daną firmą(1000-1500 zł).
- Strona One Page, po której można się poruszać używając scrolla, zawiera wszystkie informacje czym firma się zajmuje oraz jakie produkty oferuje(1000-2000 zł).
- Strona Landing page, na którą trafić można poprzez różnego rodzaju linki reklamujące, bannery czy też maile. Ten rodzaj strony zazwyczaj jest samodzielną stroną i nie zawiera osobnych podstron(1000-2000 zł).
- Strona profesjonalna dla firmy, która dzięki wpasowaniu się w aktualne trendy graficzne oraz duży wachlarz funkcji powinna przyciągać wielu klientów(1500-6500 zł).
- Strona internetowa sklepu, czyli strona, która zawiera i informacje na temat danego biznesu, ale również pozwala na zakup wybranych produktów online (2000-7500 zł).
Jeżeli dokonałeś swoje potrzeby i wiesz jaki rodzaj strony Cię interesuje, kolejnym krokiem jest wybór wykonawcy. Nie warto wierzyć ofertom, których strony są robione szybko i tanio. Oferty takie często są ogłaszane na Facebooku lub innych stronach w Internecie. Zawsze należy zapoznać się z portfolio, które powinno być wizytówką umiejętności danej osoby. Jeżeli zależy Ci na profesjonalizmie trzeba pamiętać, że jest on powiązany z czasem i nakładami finansowymi.
Jeżeli nie jesteś pewien komu możesz powierzyć utworzenie strony, możesz skorzystać z pomocy agencji interaktywnej, która posiada odpowiednie doświadczenie w tej kwestii. Wiąże się też to z większymi kosztami danej strony, jednak w cenie mogą się zawierać różne udogodnienia typu wsparcie wraz z instrukcją użytkowania, dotrzymanie terminu wykonania czy optymalizacja SEO dla wyszukiwarek.
Podsumowanie
Jak zostało wspomniane na początku, koszt strony internetowej może się wahać głównie w zależności od jej rodzaju oraz od doświadczenia osoby, która tę stronę wykonuje. Oczywiście samo utworzenie strony to nie jedyne potrzebne koszty, doliczyć jeszcze należy opłaty potrzebne na jej utrzymanie, co może wynieść około 250-400 zł na miesiąc, jest to jednak niewiele, w porównaniu do tego ile strona internetowa może wnieść zysków dla każdego biznesu.
Darmowa wycena sklepu internetowego u Pozycjonowanie-stron-wroclaw.net