Jak sama nazwa wskazuje skrzynie do transportu towarów to zazwyczaj skrzynie, w których znajduje się ten lżejszy lub cięższy ładunek sypki. Często tego typu skrzynie bywają uchylnymi i na dokładkę są też one istotną częścią zabudowy specjalistycznej. Jednym słowem można nabyć całe auto z taką zabudową specjalistyczną lub auto do tego typu zabudowy.
Spis Treści
Zabudowy wykonywane przez firmy zewnętrzne.
Nie od dziś pewnym jest to, że zabudowy specjalistyczne często wykonują jacyś podwykonawcy wyspecjalizowani choćby w skrzyniach zwyczajnych i w tych uchylnych. Te firmy najczęściej dostają do dyspozycji auto, które ma kabinę a za nią znajduje się ta rama pomalowana proszkowo, do której trzeba przytwierdzić skrzynię na ładunek. Klient w tego typu przypadkach może wybierać rodzaje tych zabudów, czyli rodzaje skrzyń ładunkowych. Mowa tu choćby o wysokości burt tej skrzyni, a jeśli ma być ona tą uchylną, to także klient może wybrać, czy ma się uchylać do tyłu, czy też na jeden z boków. Opcja uchylna to w tym konkretnym przypadku ta dość droga hydraulika, którą trzeba serwisować, po to by pozostała sprawną. Mowa tu o regularnym wymienianiu uszczelnień i o wymianie płynu hydraulicznego. Tego typu dbałość jest wskazaną, bo sprawność tego typu układów wpływa na rynkową wartość pojazdu.
Opcje fabryczne.
wiele tych niewielkich aut użytkowych może mieć skrzynię ładunkową wykonaną z galwanizowanej blachy stalowej i z profili stalowych w standardzie. Rzecz jasna opcja tego typu nie jest wyrafinowaną, ale na czymś takim nie przewozi się jakichś dwóch ton piasku. Najczęściej są to narzędzia budowlane, takie jak taczki, szpadle lub nawet betoniarki zaliczane do tych stacjonarnych i niewielkich. Dlatego wyższe burty w tego typu skrzyniach ładunkowych zazwyczaj nie są koniecznością. Równie wiele znaczą też i te specjalne oczka do przekładania pasów mocujących, bo one są dziś niemal opcją niezbędną, po to by podczas nagłego hamowania ta dość masywna betoniarka stacjonarna się nie poruszyła lub by nie wypadła z tej skrzyni ładunkowej. Ten aspekt jest bardzo ważny, a za jazdę bez pasów mocujących rzecz jasna grozi mandat i dlatego skrzynie są dostosowanymi do obecnych norm prawnych.
Modyfikacje.
Niektórzy do pewnego stopnia modyfikują skrzynie ładunkowe do spawacza. Mowa tu rzecz jasna o tych wiekowych, do których to dodają te specjalne uszy. Tego typu modyfikacje wyglądają na amatorskie, ale często są nawet lepiej wykonanymi od fabrycznych. Wadą tego typu dodatków jest rzecz jasna ich masa, czyli to, że burty są znacznie masywniejszymi od fabrycznych. Taka wada wiele znaczy, bo ich demontowanie to większy wysiłek i podobnie jest z tym ponownym montażem. Jednym słowem te własnoręczne modyfikacje mają i swoje wady i zalety, ale trudno nazwać je dziwnymi, bo są przydatne, a do samych skrzyń ładunkowych montuje się także plandeki, które wykonane są na wymiar i co równie istotne pod plandekami znajduje się szkielet, który ułatwia wstawianie tych dość wysokich ładunków i sam on pełni rolę pasów bezpieczeństwa.
Artykuł powstał przy współpracy z serwisem skrzynietransportowe.eu |
Szlifierka do betonu – Nasze szlifierki do betonu są idealne do prac związanych z obróbką powierzchni betonowej. Zapewniają równomierne i gładkie wykończenie. Sprawdź dostępne modele na norwit.pl.