Jak pisać dobre teksty?

Jak pisać dobre teksty?

Polecane i promocje

Pewnie niejeden raz widziałeś ogłoszenia zawierające oferty pracy dla copywriterów. Zleceniodawcy szukają w nich osób kreatywnych i sumiennych, oczekują wykonawców, którzy czytają w myślach ich potencjalnych klientów, a przy tym potrafią skutecznie…sprzedawać słowem.

Chcesz rozpocząć swoją przygodę z copywritingiem, ale nie bardzo wiesz, jak wygląda pisanie tekstów na zlecenie? A może autorskie tworzenie artykułów marketingowych to dla ciebie już ,,chleb powszedni”, lecz ostatnio masz duże wątpliwości, czy na pewno potrafisz kreować skuteczne teksty reklamowe? Zachęcamy do przeczytania poniższego tekstu – chętnie podpowiemy, jak pisać naprawdę dobre teksty i zbudować swój wizerunek twórczego copywritera.

Jak optymalizować tekst pod kątem SEO?

Zanim zabierzesz się za pisanie artykułów na zlecenie, koniecznie zbierz jak najwięcej informacji o swoim zleceniodawcy i jego potencjalnych klientach. Pamiętaj, że tekst zgodny z SEO, to nie tylko taki, w którym udało ci się sprytnie ukryć sugerowane frazy kluczowe. Twój artykuł powinien być czytelny i przejrzysty, starannie zredagowany oraz sformatowany. To dzięki niemu zleceniodawca ma oczarować jak najwięcej swoich klientów, a w konsekwencji osiągnąć szeroko rozumiany zysk marketingowy i renomę własnej marki. Dobre teksty SEO na stronę internetową napisane są zwięzłym, konkretnym a przede wszystkim prostym językiem korzyści. Przyłóż się do napisania
w intrygujący sposób zwłaszcza początkowej części tekstu marketingowego. Badania pokazują, że klienci zwykle czytają 20-40% opisu oferty i podejmują decyzję, co zrobić dalej. Chyba nie chcesz mieć poczucia, że stworzyłeś tekst tylko ,,sztuka dla sztuki” i zmarnowałeś swój cenny czas?

Jak czarować słowem i uwzględniać potrzeby klientów zleceniodawcy?

Kiedy już poznasz szczegóły otrzymanego zlecenia i przygotujesz sobie plan tworzenia autorskiego tekstu, zastanów się, dlaczego sam zdecydowałeś się na zakup jakiegoś produktu np. książki, odkurzacza, a może e-booka o gotowaniu. Czy nie miałeś wrażenia, że opis tego przedmiotu lub usługi prezentuje coś, o czym od dawna marzyłeś i dokładnie trafia w twoje upodobania? Zdradzimy ci teraz, na czym polega sekret pisania dobrych tekstów na zlecenie…Otóż trzeba robić to tak, żeby nawiązać relacje z czytelnikami. Copywriter to nie tylko mistrz poprawności językowej
i doświadczony marketingowiec. Osoba zajmująca się tworzeniem tekstów zgodnych z SEO, powinna zaskakiwać, przykuwać uwagę, odwoływać się do wszystkich zmysłów. Zamiast sztampowo reklamować letnią sukienkę z wiskozy, opisz, jak miękko otula kobiece ciało i jak idealnie pasuje twojej dziewczynie zarówno na rześki poranek po burzy, jak też na romantyczną kolację w ogrodzie pełnym róż…

Jak pisać dobre teksty?

Jak pisać w sposób przekonujący do zakupu produktów i usług?

Jeśli pragniesz stać się naprawdę dobrym copyrwiterem, naucz się angażować w pisanie tekstów na zlecenie zasady tzw. ,,komunikacji bez przemocy” M. Rosenberga. Zamiast redagować artukuły w pierwszej osobie, skup się na nieformalnej rozmowie z czytelnikiem twojej wypowiedzi. Nie używaj języka naszpikowanego skomplikowaną terminologią, nie chwal się firmą i produktami, które oferuje. Pisz o korzyściach z zakupu danego towaru lub usługi. Wzbudzaj emocje, odpowiadaj na potencjalne pytania klientów, zachęć czytelnika twojego tekstu, by zechciał poznać w całości historię zbudowaną wokół produktów. Jeśli chcesz napisać naprawdę dobry tekst, traktuj swoich czytelników podmiotowo, szanuj ich czas i pieniądze. A przede wszystkim każdy tekst pisz z ogromną pasją.

Tak w skrócie wyglądają zasady obowiązujące każdego twórczego copywritera. Jeśli czujesz, że pisanie tekstów na zlecenie to zajęcie odpowiednie dla ciebie, nie wahaj się dłużej. Możemy podpowiedzieć, jak tworzyć naprawdę dobry tekst i z jakiej platformy ofert pracy dla ,,copy” warto korzystać. Reszta zależy już tylko od ciebie. To jak, jesteś gotów przyjąć wyzwanie i podjąć się zaszczytnej misji ,,sprzedawania słowem”?

 

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments