System Google Ads to jeden z najpopularniejszych systemów reklamowych w Polsce i na świecie. Dzięki Google Ads można wyświetlać reklamy w wyszukiwarce Google oraz na milionach stron internetowych, które należą do tej sieci reklamowej Google. Poniżej najważniejsze informacje o tym: jak działa Google Ads, ile kosztuje oraz jak wyświetlać tam reklamy?
Spis Treści
Co umożliwia Google Ads?
Dzięki Google Ads można docierać do naszych potencjalnych klientów w internecie w oparciu o różne formy kierowania reklam. Na przykład wyświetlając reklamę wtedy, kiedy jakaś osoba szuka konkretnego hasła w Google np. takiego, które opisuje nasze produkty czy usługi. Google Ads pozwala także kierować reklamy banerowe do osób na podstawie ich zainteresowań, lokalizacji, urządzenia czy nawet tego, co chcą w danym momencie kupić.
Reklama w wyszukiwarce Google
Reklama w wyszukiwarce to forma reklamy z której szczególnie warto skorzystać. Jej głównym atutej jest to, że reklama może się wyświetlać dokładnie wtedy, kiedy ktoś szuka konkretnych produktów i usług np. takich, jakie oferuje nasza firma. Trudno wyobrazić sobie lepszy moment dotarcia do potencjalnego klienta. Jest to jeden z ważniejszych powodów przez ktre reklama w Google cieszy się taką popularnością.
Reklamy Google Ads w wyszukiwarce Google wyświetlają się w formie reklam tekstowych lub reklam produktowych. Są one pokazane nad i pod naturalnymi wynikami wyszukiwania.
Reklamy w sieci reklamowej
Reklamy Google Ads możemy również emitować w tzw. sieci reklamowej. Pod tym określeniem kryją się miliony stron, które wyświetlają reklamy w programie Adsense. Należą do nich praktycznie wszystkie duże serwisy informacyjne. Możemy łatwo emitorać reklamy banerwoe za równo w dużych portalach ogólnopolskich jak też branżowych serwisach inforamcyjnych czy blogach. Możemy też emitować reklamy graficzne oraz reklamy wideo na YouTube, reklamy w Gmail oraz reklamy w aplikacjach mobilnych.
Dodatkowo możemy wybrać grupy osób, do których będziemy emitorwać reklamy. System Google Ads daje pod tym kontem ogromne możliwości.
Ile kosztuje Google Ads?
Koszty reklam Google Ads zależą od ustawień kampanii reklamowej. Od wysokości budżetu będzie zależeć to, jak duży zasięg będzie mieć reklama i do ilu potencjalnych klientów uda się trafić.
Najczęściej za reklamę Google Ads płaci się w formie płatności za kliknięcie tzw. PPC (pay per clic). Działa to tak, że reklama generuje koszty tylko wtedy, gdy ktoś kliknie w reklamę i przejdzie na stronę internetową. Przy czym koszt kliknięcia nie jest stały. Zależy on od wielu czynników, takich jak konkurencja, jakość strony internetowej czy atrakcyjność reklam. Najważniejszym z tych czynników jest konkurencja. W dużym uproszczeniu: wyświetlanie reklam odbywa się na na zasadzie aukcji. Kto da więcej, tego reklama wyświetla się wyżej.
Budżet jaki możemy przeznaczyć na reklamy Google Ads ustalamy samodzielnie. Przy mniej konkurencyjnych branżach już kilkaset złotych miesięcznie pozwala na skuteczną reklamę, dzięki której można zdobyć klientów dla swojej firmy.
Jak zacząć się reklamować w Google Ads?
Reklamy Google Ads tworzy się za pomocą platformy dostępnej pod adresem: ads.google.com na której samodzielnie ustala się zasady wyświetlania reklam. Jest to wygodne rozwiązanie, ponieważ można stworzyć kampanie reklamową samodzielnie, w dowolnym momencie. Z drugiej jednak strony, dla osób bez doświadczenia, poruszanie się po tym systemi reklamowym jest dość trudne. Mnogość opcji i mała intuicyjność ustawień sprawia, że konfigurację kampanii reklamowej bardzo często warto zlecić specjaliście lub agencji.
W takim wypadku pierwszą czynnością jaką musimy zrobić gdy chcemy się reklamować w Google Ads, jest znalezienie specjalisty lub agencji, która wykona dla nas kampanię. Jest bardzo duża różnica pomiędzy dobrze i źle skonfigurowaną kampanią Google Ads dlatego warto dobrze poszukać i wybrać kogoś, komu możemy zaufać. Zatrudnienie specjalisty generuje dodatkowe koszty, będzie to jednak bardzo często zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż ryzyko przepalenia budżetu reklamowego na źle skonfigurowane i nieskuteczne reklamy.
Autor: Grzegorz Czajkowski
Grzegorz Czajkowski to specjalista Google Ads, freelancer związany od 2012 r. z reklamą w Google. Tworzy i prowadzi skuteczne reklamy Google. |